Podstrona: Główne zainteresowania naukowe / Wizytówka pracownika PRz

Główne zainteresowania naukowe

Informatyka afektywna, wizja komputerowa, interakcje człowiek-komputer, śledzenie wzroku, systemy VR/AR, AI w NUI,

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jestem naukowcem i inżynierem specjalizującym się w przetwarzaniu multispektralnej informacji obrazowej oraz projektowaniu interaktywnych systemów opartych na naturalnej interakcji człowieka z komputerem. Moje zainteresowania badawcze łączą optoelektronikę, informatykę afektywną, biometrię i psychologię. Pracuję jako adiunkt w Katedrze Informatyki i Automatyki Politechniki Rzeszowskiej. Badania prowadzę w dyscyplinie automatyki, elektroniki, elektrotechniki i technologii kosmicznych oraz informatyki. Stopień doktora w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych uzyskałem w Instytucie Optoelektroniki Wojskowej Akademii Technicznej. W swojej codziennej pracy kieruję się zasadami Europejskiej Karty Naukowca, dbając o etykę, rzetelność oraz przejrzystość badań.

W obszarze hardware'u koncentruję się na optoelektronicznych systemach wizualizacji, symulacji oraz pomiaru. Pracuję zarówno z urządzeniami mobilnymi, jak i systemami o dużej mocy obliczeniowej, skupiając się na integracji sprzętowych komponentów umożliwiających precyzyjną detekcję i interakcję z użytkownikiem. Moje badania dotyczą m.in. śledzenia ruchu, wzroku i gestów, ale również rozpoznawania emocji czy stanów afektywnych użytkownika. Projektuję i rozwijam prototypy z wykorzystaniem narzędzi CAD, modelowania 3D, fotogrametrii czy skanowania 3D. Prace badawcze obejmują bezpośrednie pomiary parametrów technicznych urządzeń, ale również in-silico czy cyfrowych bliźniaków.

Po stronie software’u tworzę rozwiązania związane z wizualizacji, analizy, symulacji oraz pomiarem danych wewnętrznych (urządzenia i jego sensorów) oraz zewnętrznych (użytkownika, przestrzeni 3D). Pracuję z analizą obrazu, widzeniem komputerowym, uczeniem maszynowym, jak również technikami mieszanej (MR), rozszerzonej (AR), czy wirtualnej rzeczywistości (VR). Projektuję interaktywne aplikacje, symulacje i gry komputerowe, przy wdrażaniu możliwie naturalnych i intuicyjnych interfejsów człowieka z komputerem. Moim celem jest budowa systemów, które nie tylko odbierają sygnały, ale też inteligentnie je interpretują i odpowiadają w sposób dostosowany do kontekstu.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.